Võit ei tulnud Ojaveele üllatusena

Estonian Cycling Weekendi avavõistluse Tallinnast Tartusse sõidu võitis eestlasest rattaproff Mart Ojavee, kes jättis nelja mehe finišivõitluses teiseks Eesti koondist esindanud Erki Pütsepa, kirjutas Postimees.

«Ega mul sõidu alguses küll sellist tunnet polnud, et võiksin täna võidu peale välja minna,» avaldas Läti klubi Rietumu Banka klubi esindav Ojavee. «Kindel olin selles alles siis, kui olin finišijoone ületades käed võidu märgiks taeva poole tõstnud.

Võimsad tuuleiilid

Peagrupp tegi 182-kilomeetrise distantsi esimese 30. kilomeetriga jälitajatega piisava vahe sisse – täide läks enne võistlust Janek Tombaku prognoositu ning «sääreväristajad» jäid tippudest maha.

Oma rolli mängis seejuures tugevalt puhunud küljetuul, mis nõrgemate ratturite elu raskeks muutis.

«Täna puhusid terve aja võimsad iilid ning see eraldas ratturid,» selgitas Ojavee. «Mulle selline olukord sobis, sest nii said liidrid rahulikult oma tempos sõita. Väga suures pundis on tavaliselt palju ebameeldivat rüselemist.»

Üheksaliikmelisest grupist pääses neli kilomeetrit enne lõppu eest neli meest – Ojavee, Pütsep, hollandlane Jens Mouris (Mitsubishi-Jartazi) ning leedukas Ramunas Navardauskas (ULAN).

Annab endast kõik

«Leedukas oli päris terav, kuid õnneks sain tal sabast kinni,» kirjeldas Ojavee. «Korraks kartsin veel, et Pütsep võib sõidu ära võtta, aga õnneks olin täna parem. Samas on mul jalad juba pikka aega päris head olnud ning ega see võit mingi megaüllatus ka ei olnud.»

Ojavee tunnistas, et meeskond otse kellegi peale ei mänginud, kuid siiski abistati üksteist. «Alguses olin raskustes, kuid tiimikaaslane Aleksander Mironov tõmbas mu taas liidrite sekka,» selgitas ta.

26-aastane Ojavee osaleb ka täna-homme peetavatel võiduajamistel. Kuigi üks võit on nüüd taskus, ei võta eestlane järgmisi võistlusi kergemalt.

«Mis mul siin ikka hoida on,» arvas Ojavee. «Annan endast kõik, mis esimesest võidukihutamisest alles jäi.»

Tabloo

Tallinn-Tartu GP:

1.Mart Ojavee (Rietumu Bank-Riga)
2.Erki Pütsep (Eesti rahvusmeeskond)
3.Jens Mouris (Mitsubishi-Jartazi)
4.Ramunas Navardauskas (ULAN)
5. Aleksander Mironov (Rietumu Bank-Riga)
6.Tomasz Kiendys (CCC Polsat Polkowice)

Lisa kommentaar

