Rängalt kukkunud Mandri süüdistab mehaanikuid

Itaalia velotuuril suurel kiirusel rajapiirdesse lennanud ja ennast raskelt vigastanud profirattur Rene Mandri jaoks on tänavune hooaeg laiskade mehaanikute viitsimatuse tõttu lõppenud.

Giro d’Italia kuuendal etapil jooksikutegrupiga minema pääsenud Mandri jaoks saabus saatuslik hetk ühes allamäge kulgenud järsus kurvis. Kiirusel ligi 70 kilomeetrit tunnis oli vaja hoogu maha võtta, ent piduriklotsid ei töötanud. Ag2ri mehaanikud lihtsalt ei viitsinud kulunud klotse stardi eel vahetada, kirjutas Postimees.

«Ütlesin neile enne etappi, et nad paneksid uued pidurid,» meenutas 24-aastane Mandri. «Seda muidugi ei tehtud, mis näitab äärmist ebaprofessionaalsust.»

Mandri üritas aeglustada, ent lendas seljaga vastu rajapiiret, mille tulemusena murdus kolm lülisamba lülijätket, roide ja randme juurest käeluu. Roie vigastas ka kopsu, mille tõttu sinna veri valgus. See võeti toru abil välja, ent voolik ise jäeti hingamist toetama.

«Kui nägin, et suust tuli verd, olin päris hirmul,» lausus Mandri. «Tundsin, et kopsud ei saa õhku. «Õnneks jõudis peagrupi järel liikunud med-auto paari minutiga minuni ja anti hapnikku peale.»

Mandri toimetati kohe arstide hoole alla, kuhu ta jääb järgmise nädala keskpaigani. Selleks ajaks peaks kops paranenud olema. Sealt viiakse ta Prantsusmaale Grenoble’isse. Kokku peab rattur haiglavoodis kolm nädalat liikumatult lebama, kuid tahab esimesel võimalusel Eestisse naasta. Ratta selga saab ta istuda kõige varem kahe ja poole kuu pärast.

«Valuvaigisteid eriti antud ei ole. Tavaline luumurru valu on,» kirjeldas Mandri. «Alaselg annab enam tunda, ei tohi muud teha kui lamada, lihased lähevad kangeks.»

Haiglasse jõudis Mandri kella ühe ajal päeval, meeskonna esindaja jõudis temani alles kell üheksa õhtul. Kuna uudisteagentuur AFP oli avaldanud teate, et kukkumise tulemusena läbistas roie ta kopsu, oli olukord ootusärev. Ratturilt endalt aga ei saanud infot ka tema isa Riho, sest Mandri telefon ootas alles meeskonna bussis.

Giro avaetapil kasutas Mandri süsinikkiust jooksu. See vajab ka spetsiaalseid, pehmemaid piduriklotse. Järgmistel etappidel sõitis rattur alumiiniumjooksuga. Klotse ei suvatsenud mehaanikud aga ära vahetada.

«Süsinikklotsidel on selline omadus, et alumiiniumvelje pealt koguvad nad alumiiniumitolmu endasse,» rääkis Mandri. «Alumiinium alumiiniumi vastu aga ju eriti ei pidurda.»

Üleeile õhtul pahandas Mandri ka meeskonna direktoriga, kes lubas asja uurida. Eestlase sõnul on laiskus lihtsalt prantslaste eripära. Itaalia ja USA meeskondades olevat olukord märksa professionaalsem.

Mandrile oli see juba teine ränk kukkumine sel aastal. Hooaja avavõistlusel Hispaanias lendas ta üle lenksu otse kaela peale. Sügisel käis operatsioonil, millega parandati verevarustust.»

«Olin just vormi jõudmas ja tundsin, et võiks võidu peale välja minna,» kahetses Mandri. «Leping lõpeb selle hooajaga ja tahaks klubi vahetada, ent selleks on vaja tulemusi.»

Ag2ri boss Vincent Lavenu kinnitas Jaan Kirsipuule, et Mandri jaoks on koht meeskonnas olemas ka järgmisel aastal.

Advertisements

Lisa kommentaar

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: